Asset Publisher Asset Publisher

Sprzedaż drewna i produktów niedrzewnych

Sprzedaż drewna, produktów niedrzewnych oraz sadzonek

Od 2022r. detalicznej sprzedaży drewna dokonują Leśniczowie w siedzibach leśnictw.

Sprzedaż w Kasie Nadleśnictwa będzie odbywała się tylko w wyjątkowych sytuacjach (np. nieobecność Leśniczego, konieczność wydrukowania faktury). U Leśniczego można zapłacić gotówką lub kartą płatniczą – jeśli tylko drewno jest aktualnie dostępne, to jego zakup jeszcze nigdy nie był tak prosty.

Obowiązujący cennik prezentujemy w załączeniu, a poniżej najważniejsze warunki kupna-sprzedaży:

 

  1. Drewno oferowane na podstawie cennika sprzedaży detalicznej co do zasady powinno zaspokajać potrzeby ludności lokalnej (osoby fizyczne).
  2. Drewno nabywane w sprzedaży detalicznej przeznaczane jest na własne potrzeby jako opał lub materiał budowlany (m.in. budowa, przebudowa czy remont własnych zabudowań mieszkalnych i gospodarczych, ogrodzeń, drewnianych obiektów infrastruktury rekreacyjnej, ogrodowej, łowieckiej, itp.).
  3. Sprzedaż surowca wielkowymiarowego jest dokonywana wyłącznie za zgodą Nadleśniczego lub Zastępcy Nadleśniczego na pisemny wniosek Kupującego.
  4. Detaliczna sprzedaż drewna w leśnictwach prowadzona jest w dni robocze do godz. 14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu z Leśniczym.
  5. Płatności można dokonać w formie gotówkowej/bezgotówkowej w kancelarii leśnictwa lub przelewem bankowym na konto bankowe Nadleśnictwa.
  6. W ramach potrzeb detaliczna sprzedaż drewna w Kasie Nadleśnictwa jest realizowana tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym pracownikiem Działu Finansowo-Księgowego (KF).
  7. Wywóz drewna zakupionego w Nadleśnictwie Smolarz następuje w dni robocze od poniedziałku do piątku. W uzasadnionych, wyjątkowych sytuacjach na wniosek Kupującego w porozumieniu z Leśniczym wywóz może nastąpić w innym dniu tygodnia, ale wyłącznie po wyrażeniu zgody ustnej przez Nadleśniczego (N) lub Zastępcę Nadleśniczego (Z). Leśniczy w takim przypadku zobowiązany jest poinformować Straż Leśną o wyznaczonym, innym terminie wywozu drewna.
  8. Przez wywóz drewna należy rozumieć wydanie Kupującemu (lub upoważnionemu Przewoźnikowi, który posiada oryginał asygnaty lub faktury) przez Leśniczego/Podleśniczego drewna na gruncie. Fakt wydania drewna udokumentowany jest poprzez adnotację Leśniczego/Podleśniczego (potwierdzoną pieczątką i podpisem)  o dacie i ilości wydania surowca na asygnacie lub fakturze (oryginał Kupującego), wydatek może być podzielony na partie. Odbierający kwituje odbiór drewna podpisem na tym samym egzemplarzu.
  9. Kupującego obowiązuje 14 dniowy termin wywozu licząc od dnia następnego po dokonaniu sprzedaży. W razie braku możliwości wywozu drewna w oznaczonym terminie, Kupujący winien zgłosić się do leśnictwa w celu uzgodnienia nowego terminu. Po dokonaniu transakcji sprzedaży drewna administracja leśna nie odpowiada za zakupione drewno, a Kupujący nie może rościć do Sprzedawcy pretensji, co do pogorszenia stanu jakościowego surowca drzewnego, jak i jego częściowej lub nawet całkowitej utraty spowodowanej działaniami osób trzecich (kradzież, zniszczenie itp.).
  10. Każdemu kupującemu drewno pozyskane własnym kosztem Leśniczy/Podleśniczy wskazuje granice działki roboczej, na której będzie dokonywana wyróbka drewna oraz udziela instruktażu w zakresie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymogów w zakresie przygotowania surowca do odbioru i zasad jego wywozu, czego potwierdzeniem jest wystawienie kupującemu Zezwolenia na pozyskanie drewna kosztem kupującego. Sprzedaż detaliczna kosztem kupującego dotyczy także stroiszu i chrustu miotlarskiego.
  11. Ewentualne reklamacje rozpatrywane są wg zasad określonych w Decyzji nr 161 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie wprowadzenia zasad rozpatrywania reklamacji na drewno w PGL LP (znak: ZM.800.12.2019).